UKK
Kuka voi saada lainaa?
Huomioimme lainaa myöntäessämme monia tekijöitä. Perusedellytyksiä ovat, että sinulla on:
- ikää 18–80 vuotta
- hyvin hoidetut raha-asiat eikä maksuhäiriömerkintöjä
- säännölliset tulot
- suomalainen pankkitili ja vakituinen osoite Suomessa
- käytössäsi verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne
Lopullisen lainapäätöksen saat tekemällä lainahakemuksen.
Miten haen lainaa
Kirjaudu verkkopankkitunnuksillasi turvallisesti sisään lainapalveluun. Syötä tunnistautumisen jälkeen yhteys- ja taloustietosi. Lue sinulle sähköpostiin lähetettävät lainan ennakkotiedot huolellisesti läpi ja vahvista hyväksyväsi lainaehdot hakemuksella.
Tarvitseeko lainahakemukseen lähettää liitteitä?
Luotonmyöntäjä voi pyytää sinua vahvistamaan tulotietosi hakemusvaiheessa. Tällöin voit joko käyttää hakemuksella olevaa Instantor-palvelua tai toimittaa kopion tiliotteestasi viimeiseltä kolmelta kuukaudelta.
Mihin voin toimittaa lainahakemuksen liitteet?
Huomaathan, että voit vahvistaa tulotietosi ilman käsittelyviivettä käyttämällä Instantor-palvelua.
Voit lähettää kuvan tai kopion seuraavilla tavoilla:
- Suoraan lainahakemuslomakkeella
- Sivun www.lainasto.fi/lataa kautta
- Sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@gfmoney.fi
- Postitse osoitteeseen GF Money Consumer Finance Oy, Pitkämäenkatu 11, 20250 Turku
Voinko hakea lainaa tekstiviestillä?
Uusi lainahakemus tulee aina tehdä nettisivujen kautta. Jos sinulla on Joustoluotto -tili (myönnetty ennen 1.9.2019), voit tehdä nostoja tekstiviestillä lähettämällä viesti LA LAINASUMMA numeroon 16115 (esim. ”LA 500”).
Kuinka nopeasti lainahakemukseni käsitellään?
Pikamaksun valinneiden asiakkaiden lainahakemukset käsitellään lainapalvelun aukiollessa klo 8-22 puolen tunnin sisällä. Normaali lainankäsittelyaika on noin viisi pankkipäivää.
Milloin nostot maksetaan?
Kun olet saanut myönteisen lainapäätöksen, maksamme valitsemasi nostosumman ilmoittamallesi pankkitilille välittömästi. Rahat siirtyvät samana päivänä Aktian, Danske Bankin, Nordean, Osuuspankin, POP-Pankin ja Säästöpankin tileille. Muiden pankkien tileille rahojen siirto vie 1–3 pankkipäivää.
Joustoluotto -asiakkaana voit tehdä nostoja milloin ja missä tahansa.
Huomioithan, että toisinaan pankkipalveluissa ilmenee viivettä tai ongelmia, jotka vaikuttavat myös meidän palveluihimme.
Miksi nostoni ei onnistu?
Koskee ennen 1.9.2019 myönnettyjä Joustoluottoja.
Tarkista, että kaikki laskusi ovat ajan tasalla. Myöhässä oleva lasku estää uuden noston tekemisen. Myös luottorajasi voi olla käytetty. Nämä kaikki voit tarkistaa Omilta Sivuiltasi tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Tarkista myös, että lähettämäsi tekstiviesti on muodossa LA NOSTOSUMMA (esim. LA 200) ja lähetit sen numeroon 16115.
Minulla on laskuun liittyvä kysymys, mihin voin ottaa yhteyttä?
Laskuun liittyvissä kysymyksissä voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme:
- Puhelinasiakaspalvelu 0600 30 6000 (1€/puhelu + 1,98€/min)
- Sähköpostiasiakaspalvelu asiakaspalvelu@gfmoney.fi
Mitä kuluja luoton käyttämisestä aiheutuu?
Pikavipistä aiheutuu kuluja korkojen lisäksi lainanhoitopalkkiosta. Lainanhoitopalkkio on 0,01 prosenttia päivässä luottosopimuksen mukaisesta luoton määrästä tai luottorajasta luottosopimuksen voimassaoloajalta, kuitenkin vähintään 5 euroa luottoajalta ja enintään 150 euroa vuodessa.
Mikä on luoton korko?
Pikavipin nimelliskorko on 19,90%. Lainan todellinen vuosikorko riippuu valitusta lainasummasta. Todellinen vuosikorko on välillä 27,92%-30,16%. Näet todellisen vuosikoron aina sinulle lähetettävistä lainan ennakkoehdoista sekä lopullisista lainaehdoista.
Miten laina maksetaan takaisin?
Saat viimeistään lainanottoa seuraavana päivänä laskun, jolta näet eriteltynä maksutaulukon ja lainalyhennyksien maksutiedot. Laina maksetaan takaisin kuukausittaisissa lyhennyserissä. Ensimmäinen eräpäivä on kuukauden kuluttua lainanottopäivästä. Voit maksaa eriä myös ennakkoon. Luoton ajantasaisen takaisinmaksettavan loppusumman saat asiakaspalvelustamme: puh. 0600 30 6000 (1€/puhelu+1,98€/min) tai asiakaspalvelu@gfmoney.fi.
Maksoin kuukausieräni ennen kuin sain laskuni, pitääkö lasku vielä maksaa?
Koskee ennen 1.9.2019 myönnettyjä Joustoluottoja.
Jos olet maksanut laskusi ennen laskutuskauden päättymistä, lyhentää maksu avointa velkasaldoasi, mutta lasku pitää vielä maksaa. Lasku lähetetään 14 vuorokautta ennen eräpäivää, joten laskutuskausi päättyy ennen tätä. Voit tarkistaa tilanteen asiakaspalvelustamme.
Voinko muuttaa laskutuspäivää?
Koskee ennen 1.9.2019 myönnettyjä Joustoluottoja.
Joustoluotto -asiakkaana sinun on mahdollista muuttaa laskutuspäivää sekä siirtää eräpäivää enintään kahdella viikolla.
Koskee 31.8.2019 jälkeen myönnettyjä pikaluottoja.
Ennalta määritettyjen maksuaikataulujen mukaisissa pika- ja kulutusluotoissa tämä ei ole valitettavasti mahdollista.
Laskutus- ja eräpäivän muutoksissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@gfmoney.fi tai soittamalla numeroon 0600 30 6000 (1€/puhelu + 1,98€/min).
Voinko saada laskun sähköpostiini paperilaskun sijaan?
Kyllä. Laskut on mahdollista saada myös sähköpostitse. Sähköisen laskutustavan valitsemisen jälkeen perinteistä paperilaskua ei lähetetä kotiin vaan lasku toimitetaan ainoastaan sähköisessä muodossa.
Pyydämme ystävällisesti huomioimaan, että mahdolliset muistutuslaskut lähetetään aina postitse.
En ole saanut laskuani, pitääkö minun silti maksaa se?
Kyllä. Mikäli et ole saanut laskua, tulee sinun ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Laskun puuttuminen ei oikeuta lainan maksamatta jättämiseen.
Jos olet valinnut sähköpostilaskutuksen, tarkista aina myös sähköpostisi roskapostilaatikko, ettei lasku ole suodattanut sinne.
Mitkä ovat myöhästyneen maksun tai maksamattoman laskun seuraukset?
Maksuvaikeuksissa kannattaa aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja neuvotella takaisinmaksun vaihtoehdoista. Tavoitat asiakaspalvelumme sähköpostitse asiakaspalvelu@gfmoney.fi tai puhelimitse 0600 30 6000 (1€/puhelu + 1,98€/min).
Mikäli laskusi jää maksamatta, on kysymys sopimusrikkomuksesta. Kun laskusi maksu on viivästynyt, voidaan maksamattomasta laskusta periä korkolain mukaisesti viivästyskorkoa sekä perintälain mukaisesti muistutus- ja perintäkuluja. Perussääntömme on, että lähetämme maksumuistutuksen 14 vrk kuluttua laskun eräpäivästä. Mikäli maksumuistutus on edelleen maksamatta maksumuistutuksen eräpäivänä, siirrämme avoimen lainan perintään.
Haluan perua lainan, mitä teen?
Voit peruuttaa sopimuksen 14 päivän kuluessa sopimuksen solmimispäivämäärästä. Yksittäisiä nostoja ei voi perua. Pyydämme ilmoittamaan peruutuksesta asiakaspalveluumme kirjallisesti lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@gfmoney.fi tai toimittamalla siitä tiedon osoitteeseen GF Money Oy, Pitkämäenkatu 11, 20250 Turku.
Kerro peruutusilmoituksessa nimesi, henkilötunnuksesi sekä milloin maksat takaisin tekemäsi nostot. Näin asiakaspalvelumme voi laskea takaisinmaksettavan summan. Maksu tulee suorittaa viimeistään 30 päivän kuluessa peruutusilmoituksen antamisesta. Jos rahoja ei palauteta 30 vuorokauden kuluessa, peruuttaminen raukeaa ja alkuperäinen sopimus astuu voimaan.
Miten saan lainakiellon?
Lainakielto haetaan toimittamalla ilmoitus asiasta joko sähköpostitse (asiakaspalvelu@gfmoney.fi) tai postitse (GF Money Oy, Pitkämäenkatu 11, 20250 Turku). Ilmoituksen tulee sisältää tarkat henkilötietosi.
Voinko hoitaa toisen henkilön laina-asioita?
Toisen henkilön raha-asioiden hoitamiseen tarvitset valtakirjan, jolla sinut on valtuutettu saamaan tietoja toisen henkilön lainasta ja hoitamaan hänen asioitaan. Valtuutus voidaan antaa puhelimitse tai voit toimittaa meille allekirjoitetun valtakirjan.
Yhteystietoni ovat muuttuneet, pitääkö minun ilmoittaa siitä?
Kyllä. Yhteystietomuutokset (osoite, puhelinnumero, sähköposti) tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@gfmoney.fi.
Kuka on lainanmyöntäjä?
Lainanmyöntäjänä toimii monipuolisia rahoitusratkaisuja tarjoava suomalainen GF Money Oy. Y-tunnuksemme on 2382033-5. Yritys on rekisteröity Etelä-Suomen aluehallintoviraston ylläpitämään luotonantajarekisteriin.
Mitä teen kun en löytänyt vastausta kysymykseeni?
Kaikissa kysymyksissä voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@gfmoney.fi tai puhelimitse 0600 30 6000 (1€/puhelu + 1,98€/min). Asiakaspalvelumme tavoittaa myös verkkosivujemme chat-palvelun kautta.